Vårt innehåll är ditt

Pie Town

Sitter pa ett cafe i Springerville starx efter gransen mellan New Mexico och Arizona, vi ar pa vag mot Flagstaff for annu mer klattring (jag sager "annu mer" eftersom vi klattrat varje dag jag varit har hittills).

Jag kom till Abq i onsdags och akte direkt till det lokala klattergymet med Jenny och Jason for att inte somna alltfor tidigt. Spenderade sedan natten i Abq for att sedan ta bussen till Soccoro dar Walker och Antonio hamtade upp mig, givetvis akte vi och klattrade direkt och jag gjorde en jattefin arete (bild kommer en annan gang). Sedan bar det av till Pie Town dar jag fick uppleva min forsta Pie Fest vilket var precis sa amerikanskt som det later.

Jag har aven haft manga "firsts", exempelvis:

- Atit min forsta Twinkie och Ding dong
- Sett min forsta kaktus
- Sett mina forsta kolibrier
- Druckit min forsta horchata
- Atit mina forsta (ca 100) amerikanska pajer

Jag har fick min nya kamera levererad till Pie Town sa jag har tagit en hel del bilder med blandat resultat (Kanslig for icke perfekta bilder? Titta inte).

 Walkers mamma, Nitas, back yard.
 Horse shoe throwing.
 Paj i mangder.
 Som vanligt hade Walker hittat ett nytt galet projekt.
 Pie Fest = pajatartavling!
 Lucky winner (notera paj i nasan).
 Horn toad race.
Klattring pa Monster Island. Klattrare: Antonio, Problem: Dalton

Blev ett snabbt inlagg idag, lovar att lagga ner mer tid pa texten nasta gang.

Kim.

Dela:

    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 kommentarer :

  1. Hej gumman! Ser ut som att du har det riktigt härligt. Coolt att uppleva USA på riktigt. Det är ju inte alltid så lätt och jag kan tänka mig att det också är lite läskigt.
    Kram Mia

    SvaraRadera