Vårt innehåll är ditt

One night in Prag

Vi mellanlandade i Prag och kulturade oss allt vi kunde. Vi gick omkring i gamla gamla stan, drack öl, gick över Charles Bridge, drack öl, besökte judiska kyrkogården och sen drack vi öl. När jag tittar på bilderna inser jag min oväntade fascination över fasader, fråga mig inte varför.

Hotellrummets minibar. Väldigt öst.


Tydligen var det hett att sätta fast hänglås på Charles Bridge, vet inte varför.

Så här ser Calle ut. Precis så här. Fördjupad i guideboken.

I Prag hade de jättestora öl...

...med skitmycket skum på

Fasad 1 (nej jag har inte glömt att räta upp bilden, husen var så här sneda)

Fasad 2

Fasad 3

Vi åt vitlöksbröd på riktigt.

Judiska kyrkogården. Här står drygt 12 000 gravstenar och under dem ligger drygt 100 000 människor. Ett besök här och på judiska muséet rekommenderas varmt, det är en nyttig påminnelse och tankeställare för alla.

I Tjeckien blev det inte mycket till korvar, bara helt vanliga hot dogs med alla tillbehör på Agip.

Nu är vi i Innsbruck och vi båda känner oss mycket nöjda med den omedelbara närheten till bergen och med John som fantastisk guide. I kväll blir det klättring på polerad kalksten och i morgon bär det av till Val di Mello.

Dagens korv: en vanlig hederlig blek bratwurst.

Kim.







Dela:

    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 kommentarer :

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera